SINOPSIS VÍDEO GALERIA LA PREMSA DIU EL PÚBLIC DIU

 

main

Sinopsis

Buscador de grans moments… trobador de petites coses en Marcel Gros, el Pallasso, contrueix unvehicle fet d’imaginació per anar a la recerca d’un món minúscul, divers i divertit

Jugant a imaginar arbres, animals i curiosos personatges…

Cada escena és tractada com un petit conte… els objectes són manipulats perquè prenguin vida, cada detall obté la importància que s’ha de donar a les petites coses

MiNuTs és un espectacle fet de

riure i imaginació

Vídeo

Galeria

La premsa diu

Jonás Sainz  Logroño 1 de marzo 15 MINUTOS

AFORO LIBRE. Miguel Ángel Barba

Mi última crónica para Aforo Libre, en esta ocasión un fantástico payaso. Cuando lo pequeño es hermoso y la imaginación es un recurso natural saludable, como la… risa.
Como el propio Marcel dice: Si una cosa la imaginas, existe. Aunque solo sea en tu imaginación.
ENLACE:    http://www.aforolibre.com/teatro/teatro/marcel-gros-presenta-minutos-en-el-teatro-cervantes-1411

Cuando lo pequeño es hermoso y la imaginación es un recurso natural saludable, como la risa.

En las escaleras vitales y artísticas, Marcel ha subido ya muchos peldaños. Se nota en como controla el tempo del espectáculo. En como gana minutos a sus relojitos de atrezzo y a los reales implacables sobre los que él apura con su trabajo, en el que no hay lugar para el descanso: trasiega por el escenario, cuenta y narra o chispea al tiempo que cambia la escenografía, los mutis son suaves, casi inapreciables a veces, o ingeniosos, que mueven a la risa.

Él no interpreta, lo vivencia.

Marcel Gros es un payaso de los de antes, pero con una cuidada y apreciable pátina de ternura e imaginación. Es un payaso de los de ahora, pero con un regusto de buena bota curada. Combina sabiamente gags de los de siempre, golpes humorísticos de los que se sabe que mueven a la risa una y otra vez: el sombrero que se cae, el zapatón que lo quita cada vez que intenta recogerlo del suelo, los mamporros, las cosas que desaparecen estando en sus narices mismas. Pero no son meros añadidos como relleno, se convierten en parte de la propia trama, de modo que fluyen como de forma natural. Lo que dentro de la atmósfera mágica que por momentos logra crear, produce ese efecto de vaivén, de olas, ahora risa, ahora asombro, ahora risa, ahora ternura, ahora risa, ahora imaginación, después un ohhh colectivo. Eso sobre todo, imaginación, porque Marcel es un mago del ingenio, la creatividad, la fantasía, la fábula por las que trabaja todo el espectáculo. Y constantemente insiste ¿os imaginais que…? Imaginemos… Vamos a jugar a imaginar. Esa palabra tan sencilla de nombrar y que es tan difícil de practicar.

Y todo hábilmente prendido, como con puntadas imaginarias de una costurera inventada, se mezcla con su manipulación de objetos, certera  y precisa que, también como de forma consustancial va evolucionando en el escenario gracias a la sencillez y la buena gestión de la escenografía, el espacio y el tiempo. Todo es convertible y manipulable en multiples formas y modos, dotando al espectáculo de un aire de aparente sencillez que no es ni mucho menos real, es solo fruto de un trabajo bien hecho, bien proyectado.

Marcel Gros nos descubrre a todos la hermosura de lo pequeño, la importancia de aprovechar el tiempo y la necesidad de usar la imaginación.

Y ahí está él, cual jinete en su viaje utópico, pero uso utópico sin ánimo peyorativo, solo reivindicativo. Él, con su espectáculo y su actitud vital, reivindica su derecho a la utopía, surcando tierra, mar, aire, luna, subsuelo, profundidades abisales, florestas… con su vehículo, construído con cuatro cosas, su imaginación y la del público por supuesto, mientras nos narra sus vivencias y sus sueños, en pos de su Isla de Utopía o Jardín de Gilgamesh, que no una quimera. Y allí que todos los niños y niñas le acompañaron, y algunos mayores también, y le seguirían acompañando, porque no hay nada en el mundo que pueda tirar más de las personas que unos minutos de felicidad, esos tiempos de felicidad que, tras haber sido capáz de sustraérsela al tiempo, cual Flautista de Hamelin, Marcel va dejando a su paso como un rastro a perseguir .

Como el propio Marcel dice: Si una cosa la imaginas, existe. Aunque solo sea en tu imaginación.

—————————-

FETEN 2014 – Gijón
Jove Espectacle 

El portal dels espectacles per a infants i joves a Catalunya
Josep M. Viaplana 24-2-2014

El Marcel és un mestre, i a Gijón ja l’esperaven amb candeletes, doncs s’hi ha fet, com en tants d’altres llocs, un públic fidel i entregat. No és estrany, la seva figura passejant-se per l’escenari i proposant-nos jocs i bromes, sempre sensibles o intel·ligents, sovint totes dues coses alhora, ens porta a llocs que ni imaginàvem. Començant per atrapar el temps i guardar-lo en una caixeta, perseguir els nostres somnis o parlar amb companys visibles o invisibles. Els infants estaven totalment entregats als jocs que els proposava, els adults rèiem de les bromes i dobles sentits (sempre dalçada) que ens dedicava. Ell sol va omplir l’escenari i la platea i amfiteatre del Jovellanos, i quan s’acomiadava varem pensar  ah, ja s’ha acabat? Ja ha passat una hora??. Es pot dir res millor d’un espectacle?

El públic diu

Vam veure el seu espectacle Minuts a Caldes de Montbui la primavera passada, i a tota la família ens va agradar molt. De fet, la nostra filla reia tant que ens pensavem que explotaria, i el nostre fill petit de 2 anys podriem dir que ha esgotat el petit extracte que hi ha al youtube de Minuts, l’ha vist infinites vegades… Gràcies per l’estona que vam passar, ho vam disfrutar molt.
Ens agradaria poder-lo tornar a venir a veure, amb Minuts o qualsevol altre espectacle, però no hem trobat informació de les properes actuacions. Li agrairiem si ens pogués informar de quan podriem tornar a gaudir d’un espectacle seu.

Moltes gràcies.

Carla Macau

—————————-

Sólo deciros gracias por haber podido disfrutar de unos MINUTOS con vosotros, Guiu, Gala, Juan y yo salimos encantados, sorprendidos y maravillados. Gracias por este espectáculo. Ibana

—————————-

Ayer domingo estuve con mi hija de 4 años viendo su obra Minutos. Quiero agradecerle el habernos hecho felices a mi hija y a mí durante una hora maravillosa, aunque estuviera aplaudiendo durante una hora entera no sería suficiente, además no le cabrían los aplausos en la caja.

Es usted un gran profesional, y muy ingenioso, ojalá hubiera más payasos como usted.

Esperamos volver a verle pronto por Vitoria-Gasteiz.

Muchas gracias.

Carlos y  Estefanía Alberdi

—————————

Gracias Marcel

fui ayer con my hijo de 5 años a verte en Malaga. Enhorabuena por el espectáculo. Pasamos un rato de risa y alegria Saludos Cristiano

————————-

Juana Daluz

BRAVOOO, peaso de bestia parda!!! Besabrazos, caricias y achuchones

————————-

Leire De Miguel

Gracias Marcel, por hacernos pasar un rato tan bonito y divertido. Te vimos ayer en Vitoria y nos encantó. La siguiente repetimos!!!

————————–

Manuel Fueyo Fernandez
Estupendo viaje el de ayer en Gijón. Enhorabuena.
—————————
Laura de la Fuente
Ayer en el Teatro Jovellanos un gran payaso Marcel Gros, gran lección de payasadas e imaginación. Jan el que más dsifrutó.
—————————
Carmen Blasco
Querido Marcel, precioso lo tuyo de ayer en el Jovellanos. Eres genial. Nos hablamos pronto. Un abrazo
—————————
Laura de la Fuente
Gracias! !! Y felicidades por la leccion de ayer en el Teatro Jovellanos
—————————
Lluís Francès Castillo
Marcel Gros amb el seu espectacle MINUTS omple de rialles el Teatre Jovellanos de Gijón. MINUTS aporta HORES de felicitat i ajuda a reflexionar sobre els petits detalls de la vida i que a voltes solen ser els més importants. GRÀCIES MARCEL GROS PER SER TANT GRAN!
—————————
Toni Ortiz
En Marcel és el millor pallasso del món!
—————————
Ramon Peris-March
Tens raó Toni, perquè en Marcel Gros té l’ànima en vida del pallasso!
—————————
Només dir-vos gràcies per haver pogut gaudir de uns MINUTS amb vosaltres, el Guiu, la Gala, el Joan i jo varem sortir encantats, sorpresos i meravellats. Gràcies per aquest espectacle. Ibana
—————————
És un espectacle que t’abraça!
—————————
És un bombonet d’espectacle!
—————————
Sólo deciros gracias por haber podido disfrutar de unos MINUTOS con vosotros, Guiu, Gala, Juan y yo salimos encantados, sorprendidos y maravillados. Gracias por este espectáculo. Ibana
—————————

CARTA D’UN ESPECTADOR

Lluís de les Heres  (musicòleg)
Si parlem de l’espectacle de Marcel Gros, estem parlant de teatre. I de teatre, amb majúscules. És cert que algú, en veure al protagonista del monòleg amb un nas vermell i unes sabates grosses, podria pensar que només és una sessió de pallassos, però s’equivocaria. És una obra de teatre en la qual el protagonista en lloc de dir-se Cyrano es diu Pallasso, així, amb majúscules, i com en Cyrano, intenta en un esforç quimèric aconseguir la lluna.
L’excel·lent treball d’actor de Marcel Gros en aquest espectacle fa possible que només es trobi en el bon teatre: Que el temps s’aturi per un instant i l’espectador respiri la màgia. Però no tot és positiu a l’espectacle de Marcel Gros, de fet enganya al públic.
Els petits creient que veuran uns gags encadenats es troben una obra de teatre ben lligada que els motiva des del primer moment. Els grans, que creien que només anaven a acompanyar als seus fills, troben que l’espectacle també és per a ells i acaben emocionant-se i tot.
En fi, tot un engany que afortunadament mai podrem perdonar a  Marcel Gros i el seu espectacle!
———————-

A PROPÒSIT DE L’ESPECTACLE

Núria Orcero (psicòloga)
Al llarg de l’espectacle, en diverses escenes, podem trobar reflexions que fan referència a aspectes de la vida que caldria tenir presents i no sempre és així.
La importància del temps, l’aquí i l’ara, ens passem el dia pensant en el passat o en el futur però la vida passa ara, aquí és on podem transformar les coses, per això hem de posar atenció en l’ara.
Moltes vegades tenim les idees o judicis molt fixes, un guant és un guant però pot ser un tauró. Potenciar la imaginació i augmentar la percepció, no quedar-nos només amb la primera impressió. Trencar les idees preconcebudes,  tenim la possibilitat  de canviar les coses i de transformar-les. Trencar els nostres murs.
Sovint no sabem què busquem i ens movem i anem d’una banda a l’altra una mica erràtics, si parem i ens escoltem, és possible que atrapem allò que volem.
Al construir el vehicle imaginari, li posa un motor que funciona a base d’aplaudiments: l’afecte i el reforç positiu és una manera de motivar-nos a anar endavant.
Es troba en un bosc, de nit, té por: el que semblen monstres no ho son. Val la pena esperar, la por ens fa veure o interpretar coses que no són.
Les notes musicals, semblen iguals però són totes diferents, es necessiten unes a les altres per fer una melodia. Són com nosaltres, també ens necessitem perquè la humanitat funcioni (cadascú amb la seva nota)
Aquests són alguns dels aspectes, entre d’altres, que comunica aquest espectacle, amb un llenguatge comprensible i atractiu que arriba fins i tot als més petits.

Traductor: